Как да използваме социалните медии за намиране на работа

Стратегии за използване на LinkedIn, Facebook и други платформи за намиране на работни позиции

В днешния дигитализиран свят, социалните медийни платформи като LinkedIn и Facebook са едни от основните инструменти за търсещите работа. Те предлагат обширни мрежи и директен достъп до потенциални работодате, стига да бъдат използвани ефективно. Ето няколко препоръки за по-стратегическото им използваане.

       1. LinkedIn

– Оптимизирайте максимално профила си – това включва да напишете резюме, което подчертава вашите постижения, умения, кариерни цели и това, което търсите като работна позиция; Описване на работния опит с конкретни постижения и ключови отговорности; Изброяване на съответни умения, както и получаване на препоръки от колеги, които са много важни за изграждането на доверие. Препоръчвайте уменията на други хора и искайте тяхната препоръка в замяна. Обърнете специално внимание и на профилната си снимка, тя трябва да бъде професионална и да отговаря на стандартите на индустрията, в която искате да се развивате.
– Изградете своята мрежа, като включите стратегически контакти и връзки. Изпратете персонализирани покани за свързване на колеги от вашата индустрията и на специалисти по подбор, които специализират във вашата работна област. Бъдете активни към съдържанието, което публикуват хората от вашата мрежа: харесвайте, коментирайте и споделяйте постове. Публикувайте и свое съдържание, за да демонстрирате експертизата си. Присъединете се към групи, свързани с вашата индустрия, за да разширите мрежата си и да бъдете информирани за нови работни места.
– Публикувайте статус, уведомявайки мрежата си, че търсите нова работа.
– Направете си настройки за известяване за работни позиции, които отговарят на вашите умения и интереси. Използвайте функцията Лесно кандидатстване, за да можете да подавате бързо заявления за работа. Последвайте страниците на компаниите, които ви интересуват, за да бъдете в течение с техните обяви за работа и всякакви други новини, свързани с тях.

        2. Facebook:

– Оптимизиране на профила – и тук, както в LinkedIn, трябва да актуализирате профила си, включвайки като информация настоящата ви длъжност, умения и работна история. Регулирайте настройките за поверителност, за да контролирате какво могат да видят потенциалните работодатели. Направете професионалната информация публична, като същевременно запазите личното съдържание частно.
– Изградете мрежа – свързвайте се с приятели, семейство и познати, които могат да ви информират за работни възможности. Бъдете активни и споделяйте съдържание като новини и статии от вашата индустрия, за да поддържате мрежата си ангажирана. Присъединете се към групи, свързани с работа и специфични за индустрията, в която работите. Харесвайте и последвайте страниците на компании, които ви интересуват, за да получавате новини за работни места. Използвайте хаштагове: Търсете хаштагове, свързани с работа (напр. #NewJob, #HiringNow)
– Facebook Jobs – Използвайте секцията Работа, за да намерите и кандидатствате за местни работни места. Проверявайте и секцията Marketplace, понякога в нея могат да се намерят и обяви за работа. Участвайте в обявени във Facebook събития като трудови борси и мрежови събития.

Използването на LinkedIn и Facebook ефективно за търсене на работа включва: оптимизиране на профила ви, активно ангажиране с вашата мрежа и използване на инструментите за търсене на работа на платформите. Поддържане на професионално онлайн присъствие и осъществяване на стратегически контакти, може да увеличи шансовете ви за намиране на нови възможности за работа.

АКО ТЪРСИТЕ РАБОТА, разгледайте обяви за свободни работни места НАМЕРИ РАБОТА