Какво търсят HR специалистите в един кандидат?
Качества и умения, върху които да акцентирате, когато кандидатствате за работа
Когато трябва да се наемат служители, HR отделите обикновено търсят балансирана комбинация от меки умения, техническа компетентност и персонални качества, които да съответстват на ценностите на дадена компания. HR специалистите приоритизират качества като адаптивност, комуникативност, способност за решаване на проблеми и културна съвместимост. Ако тези ключови качества са подчертани по подходящ начин при вашето представяне, това би ви позиционирало като силен кандидат на пазар на труда. Процесът включва изготвяне на персонализирано CV, отговарящо на изискванията за позицията, за която кандидатствате, както и подготовка на отговори за интервю така, че да отразяват тези ваши качества. Но какво наистина търсят HR специалистите в един кандидат?
– Комуникативни умения
Ефективната комуникация, както устна, така и писмена, е основно умение, на което се обръща внимание при селекцията на кандидатите. Независимо дали става въпрос за работа в екип, взаимоотношения с клиенти или представяне на идеи пред ръководството, способността да се предават мисли е от съществено значение. При евентуално интервю за работа, можете да акцентирате върху силните си комуникационни умения като представите конкретни примери от работата си до този момент (за успешни сътрудничества или презентиране на ваши идеи, които са помогнали в работата).
– Гъвкавост и адаптивност
Съвременният свят ни поставя непрекъснато пред предизвикателства, като работната среда и нуждите на бизнеса постоянно се променят. Затова HR специалистите дават приоритет на кандидати, които могат по-лесно да се адаптират към промени. Способността за бърза адаптация е от съществено значение, особено в по-динамичните индустрии.
Това качество можете да подчертаете като дадете примери от вашия опит за моменти, в които е трябвало да реагирате бързо на неочаквани промени в работата, както и желанието да сте винаги актуални чрез овладяване на нови знания и умения.
– Умения за решаване на проблеми
Работодателите искат да попълват екипите си с хора, които могат да мислят критично и да намират решения на предизвикателства самостоятелно, когато това е необходимо. Способността за разрешаването на проблеми е въпрос на идентифицирането им и предлагане на по-иновативни подходи за разрешаването им.
Ако искате да подчертаете тези свои умения, споделете примери, в които сте приложили решение с положителен измерим резултат (например: разработването на нов процес, който е съкратил времето за производство с определен процент).
– Умения за работа в екип
Работата в екип е ключов елемент за успеха на почти всяка компания. На съвременния пазар на труда се ценят кандидати, които не само могат да работят добре в екип, но и активно да допринасят за постигането на колективни цели.
Ако искате да подчертаете тези свои умения, споделете за проекти, в които именно работата в екип е довела до успешни резултати, както и конкретни позиции, които сте заемали в екипа (дали сте били в ролята на лидер или сътрудник).
– Лидерски умения
HR специалистите държат на кандидати, у които виждат лидерски потенциал, дори да не кандидатстват за такава позиция в момента. Лидерските умения включват способността да се мотивират други хора и да се поема отговорност за взети решения. Компаниите ценят хора, които могат да поемат ръководни функции, когато е необходимо, дори и да не са в официални лидерски позиции.
Можете да подчертаете лидерските си качества като споделите опит, когато сте ръководили екип в някакъв проект, било то и в малък мащаб. Роли, които сте заемали като ментор или наставник също биха били добър пример за лидерски потенциал.
– Технически умения и желание за непрекъснато учене
Наличието на технически умения е задължително, ако искате да бъдете оценен като силен кандидат. Но дори да ги притежавате, това не винаги е достатъчно, защото HR специалистите търсят кандидати, които са ангажирани с непрекъснато учене и развитие, особено в индустрии, които се променят бързо.
За да подчертаете компетентността си, включете във вашето CV сертификати от обучения, в които сте се включили по собствена инициатива за усвояване на нови знания и умения.
– Креативност и иновативност
Креативността не се ограничава само до професии, свързани с дизайн и артистичност. Тя може да включва решаване на проблеми, подобряване на процеси и иновации, които да движат растежа на една компания.
Тези качества могат да бъдат подчертани чрез примери за проекти, в които мисленето извън рамката е помогнало за разрешаването на проблем или подобряване на ефективността.
– Организационни умения и умения за управление на времето
Способността за справяне с множество задачи, ефективно приоритизиране и управление на времето са набор от умения, които HR специалистите търсят активно, особено в динамични среди. Организационните умения вървят ръка за ръка и с управлението на времето, за да се гарантира, че един човек може да се справя с натоварването, без това да го води до бърнаут.
При кандидатстване за работа лесно може да се приеме, че подходящата квалификация и опит са всичко, което има значение. Но в днешния конкурентен пазар на труда се търсят много повече качества от просто добра техническа експертиза. Фокусирайки се върху тези основни умения и качества, можете да се отличите от останалите кандидати и да оставите добри впечатления у потенциалните си работодатели, респективно и да увеличите шансовете си за получаване на работата, за която кандидатствате.
АКО ТЪРСИТЕ РАБОТА, разгледайте обяви за свободни работни места НАМЕРИ РАБОТА