Стъпки в процеса от кандидатстване за работа до наемане
Как стъпка по стъпка да структурираме процеса по кандидатстване за работа
Овладяването на процеса на онлайн кандидатстване за работа е от съществено значение за днешния конкурентен пазар на труда. Той се състои от няколко стъпки – започва с подготовката на кандидатурата и стига до успешното преминаване на интервютата и наемането.
Създайте професионален профил в социалните мрежи:
Актуализирайте информацията в LinkedIn профила ви и другите социални мрежи: LinkedIn е много важен ресурс за търсещите работа, тъй като доста голям процент от работодателите проверяват там профилите на кандидатите по време на процеса на подбор. Уверете се, че профилът ви е пълен, включва снимка, професионално заглавие и подробно описание на вашите минали и настоящи позиции, както и постижения ви.
Оптимизирайте информацията в профила си като добавите ключови думи: релевантните ключови думи увеличават вероятността да се появите в търсенията на работодатели и да съответствате на техните изисквания.
Следете за възможности и проучвайте различни компании:
Посещавайте редовно сайтовете за работа, както и сайтовете на компаниите в сферата, в която търсите работа. Платформи като LinkedIn могат да ви информират за налични позиции. Настройте профила си така, че да получавате известия, за да можете да следите новите възможности във вашата област на интерес.
Проучвайте добре компаниите, в които кандидатствате: преди да кандидатствате, разучете какви са целите, ценностите и културата на дадената компания. Това ще ви помогне да персонализирате кандидатурата си и да се подготвите за въпроси за евентуално интервю.
Адаптирайте автобиографията според позицията, за която кандидатствате:
Персонализирането на автобиографията за всяка отделна позиция, показва истински интерес и ви помага да отговаряте на критериите при търсене. Подчертавайте постиженията си, за да покажете въздействието си върху процесите и хората. Работодателите се интересуват от ясни и измерими успехи.
Използвайте контактите си от професионалните мрежи:
Използвайте контактите си: ако познавате някого в компанията, помолете за препоръка. Препоръките от служители значително увеличават шансовете ви за интервю. LinkedIn е отличен инструмент и за контакт с работодатели. Можете да изпратите съобщение, в което изразявате интереса си към позицията и подчертавате вашите квалификация и опит.
Подгответе се за онлайн интервю:
Запознайте се с различните платформи за онлайн интервюта като Zoom, Microsoft Teams или Google Meet и ги тествайте предварително за безпроблемна връзка.
Подгответе професионална обстановка: изберете подходящо място и облекло. Дори и интервюто да е виртуално, подходящото облекло демонстрира сериозност и уважение към работата и събеседниците.
Запознайте се внимателно с детайлите на предложението:
Преди да приемете предложение за работа, прегледайте добре длъжността, заплатата, допълнителните придобивки. Ако някои от условията не отговарят на очакванията ви, не се колебайте да поискате пояснение или преговори.
Подходът, който използвате при кандидатстване за работа трябва да демонстрира пред работодателите вашата ангажираност и професионализъм – качества, които ще ви отличат в конкурентната среда. Това включва добра предварителна подготовка и проучване, целево и убедително CV, като и професионално отношение по време на интервю.
АКО ТЪРСИТЕ РАБОТА, разгледайте обяви за свободни работни места НАМЕРИ РАБОТА